از پیشخوان تا کیوسک سفارش گیر در رستوران ها

کیوسک های سفارش گیر در ابتدای ظهور خود، با شک و تردید صاحبان صنایع و مشاغل مواجه شدند. ما روزهایی را به یاد داریم که در آن، بسیاری از صاحبین کسب و کار در مورد چرایی اهمیت این کیوسک های لمسی سوال می‌کردند! در حالی که از قبل، تصمیم خود را مبنی بر عدم به کار گیری این تکنولوژی‌های نوظهور، گرفته بودند! اما حالا دیگر زمانه عوض شده است.
کیوسک سفارش گیر در رستوران
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

اختصاصی آیریک تک: کیوسک های سفارش گیر در ابتدای ظهور خود، با شک و تردید صاحبان صنایع و مشاغل مواجه شدند. ما روزهایی را به یاد داریم که در آن، بسیاری از صاحبین کسب و کار در مورد چرایی اهمیت این کیوسک های لمسی سوال می‌کردند! در حالی که از قبل، تصمیم خود را مبنی بر عدم به کار گیری این تکنولوژی‌های نوظهور، گرفته بودند! اما حالا دیگر زمانه عوض شده است. کیوسک های سفارش گیر دیگر بخش جدا نشدنی‌ای از صنعت رستوران داری هستند. کمبود نیروی کار، و ترجیح ۶۵%ی مشتریان صنعت رستوران بر استفاده از کیوسک های لمسی، نشان می‌دهد که چرا این تکنولوژی را بیشتر جدی گرفت! در ادامه‌ی این مقاله، تلاش خواهیم کرد که شما را به تماشای سیر تحول تکنولوژیکی صنعت رستوران داری ببریم. پس با ما همراه باشید.

 

تاثیر اقتصاد بر محبوبیت کیوسک سفارش گیر در رستوران

با نگاهی به آمارها، می‌توانیم یک گزاره را با اطمینان به شما ثابت کنیم. آن هم اینکه، صنایع مجهز به کیوسک سفارش گیر، فروش میان مدت بالاتری را گزارش داده‌اند. می‌دانید چرا؟ چون به کار گرفتن یک کیوسک سفارش گیر در رستوران‌ چندین مزیت عمده دارد.

  • اول اینکه، عملیات سفارش غذا و مخلفات را برای مشتری به طرز شگفت انگیزی ساده سازی خواهد کرد.
  • دوم اینکه، صاحبین رستوران‌ها می‌توانند به کمک یک کیوسک سفارش گیر، ترجیحات مشتریان خود را ارزیابی کنند و تویه‌های خویش را نیز غنی‌تر نمایند.

اما فارغ از تمام این صحبت‌ها، به کار گیری کیوسک سفارش گیر در رستوران، یک مزیت دیگر هم دارد. می‌دانید آن میزیت چیست؟ حالا دیگر شما، به عنوان یک مدیر در صنعت رستوران داری، می‌توانید زمان بیشتری را بر روی بهبود کیفیت سرویس میز خود بگذارید. پس استفاده از کیوسک سفارش گیر در رستوران، تنها صرفه‌ی اقتصادی ندارد. بلکه گام اول و محکم شما در مسیر تکامل کیفیت خدمات کسب و  کارتان و برآورده کردن تمام انتظارات مشتری، به نحو احسن است!

 

تاثیر کیوسک سفارش گیر بر بهبود تجربه مشتری رستوران

کیوسک‌های لمسی ثبت سفارش رابط‌های بصری فوق‌العاده جذابی دارند. همین رابط‌های بصری هم می‌توانند نوید ارائه‌ی خدمات سریع برای مشتریان شما باشند. می‌دانید یعنی چی؟ یعنی به کمک یک کیوسک سفارش گیر، مشتریان رستوران شما بدون هیچ دردسری می‌توانند منو ها را مرور کنند، سفارش دهند، محصولات مرتبط با هر انتخاب را به راحتی مشاهده نمایند. و از همه مهم‌تر، بدون فوت وقت و ایجاد مشکل، سفارش خود را پرداخت کنند.

احتمالاً شما خیلی بهتر از ما می‌دانید که در رستوران، زمان چیزی باارزش‌تر از طلاس! حدود ۵۶ درصد از مشتریان صنعت رستوران داری اعتراف کرده‌اند که بعد از ۵ دقیقه منتظر ماندن در صف ثبت سفارش، صبرشان لبریز می‌شود. حتی شاید ترجیحات آن‌ها برای سفارش هم دستخوش تغییر شود.

از طرف دیگر، مشاهدات ما یک نکته‌ی مهم را عیان می‌سازد. آن هم اینکه، کیوسک‌های لمسی مدرن، چیزی فراتر از یک سفارش گیر هستند. آن‌ها می‌توانند به مشاوران زبده‌ای در حوزه‌ی آشپزی بدل شوند. می‌پرسید چطور؟ به سادگی! کاربران می‌توانند منوهای شما را براساس نیازهای غذایی مختلف، سفارشی کنند! این نکته در جهان امروز ما که سرشار از رژیم‌های غذایی متنوع است، بسیار جذاب نیست؟ به علاوه، سیستم هوشمند یک کیوسک سفارش گیر می‌تواند براساس اولویت‌ها و خریدهای گذشته‌ی یک مشتری خاص، به او پیشنهادهای جدیدی را ارائه دهند.

چنین ترکیب جذابی که فناوری را با شخصی‌سازی‌های انسان مدرن در هم می‌آمیزد، می‌تواند راهگشای بسیاری از رستوران‌ها باشد. به زبان ساده‌تر، یک کیوسک سفارش گیر در رستوران تضمین می‌دهد که کسب و کار شما بدون به خطر انداختن تجربه، کارآمد و به‌روز باقی بماند.

 

رشد و پتانسیل بازار سیستم‌های سفارش گیر در جهان

در جهان پس از همه‌گیری ویروس کرونا، شاهد علاقه‌ی بی‌سابقه‌ی صاحبین کسب و کار به کیوسک های سفارش گیر هستیم! این علاقه، مختص به کشور یا صنعتی خاص نیست! اما از میان همه‌ی همه صنایع، کیوسک سفارش گیر در رستوران زودتر و بیشتر از بقیه محبوب شد.

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که ارزش بازار کیوسک سفارش گیر در رستوران تا انتهای سال ۲۰۲۴ میلادی به ۳۰٫۸ میلیارد دلار در سرتاسر جهان برسد. در ادامه، محققان انتظار دارند که ارزش این بازار در انتهای سال ۲۰۲۷ میلادی به ۶۳ میلیارد دلار برسد. می‌دانید چرا؟ چون این ماشین‌ها تنها مقرون به صرفه نیستند! آن‌ها می‌توانند تعاملات مشتریان با محصولات شما را بین ۱۰ تا ۳۰ درصد افزایش دهند.

شاید بسیاری از شما فکر کنید که کیوسک های سفارش گیر در رستوران، بیشتر از کمک، تخریب خواهند کرد. اما در حقیقت اینگونه نیست. شاید یک کیوسک سفارش گیر در یک رستوران، یک شغل خاص را مکانیزه کند! اما در ادامه، راه را برای تمرکز بر روی جوانب دیگر صنعت میهمان نوازی هموارد خواهد نمود. اگر از ما بپرسید، به شما خواهیم گفت که کیوسک های سفارش گیر، نوید بخش آینده‌ای پر جنب و جوش در صنعت مهمان نوازی و رستوران داری هستند.

 

حداکثر سازی درآمد رستوران با کمک کیوسک سفارش گیر

شما به عنوان یک رستوران دار، وظیفه‌ی مهمی بر گردن دارید! آن وظیفه این است که با تدوین و اتخاذ استراتژی‌های مناسب، رشد کسب و کار خود را تضمین کنید. درست است؟ هیچ می‌دانید کیوسک سفارش گیر می‌تواند در این مسیر به شما کمک کند؟ مثلاً می‌دانستید که می‌توانید کیوسک سفارش گیر خود را طوری برنامه ریزی کنید که اقلام مکما سفارش مشتری را به شیوه‌ای جذاب و کاربرپسند به نمایش درآورد؟

فرض می‌کنیم مشتری شما فقط یک همبرگر سفارش داده است. شما می‌توانید به او پیشنهاد دید که تجربه‌ی خوردن همبرگر را با انتخاب یک پکیج شامل سیب زمینی و یک نوشیدنی خاص کسب و کار شما، غنی تر کند. یا حتی شاید بخواهید در کنار همبرگر، به او یک غذای جانبی مخصوص پیشنهاد بدهید.

پس به زبان ساده‌تر می‌توانیم ادعا کنیم که یک کیوسک سفارش گیر می‌تواند با نمایش بصری جذاب، ارزش پیشنهادی والاتری را به مشتری پیشنهاد دهد. و این هم خود شانس بزرگتر شدن سبد خرید مشتری را بالا می‌برد. چرا که در چنین شرایطی، مشتریان همیشه به دنبال گزینه‌ی برتر هستند. قبول دارد که چنین راهکاری در هنگام ثبت سفارش انسانی جواب نخواهد داد؟

 

بزرگترین بازیگران نمایش کیوسک سفارش گیر در رستوران ها

دیجیتالی کردن سفارش گیری در رستوران ها، بازیگران بزرگی دارد. از میان این بازیگران می‌توان به غول‌هایی مانند مک دونالدز، Shake Shake، و تاکو بل اشاره کرد. مک دونالدز که همیشه در خط مقدم نوآوری بوده، این بار هم بازیگر نقش اول است. آن‌ها از سال ۲۰۲۰ میلادی، تمامی شعبه‌های آمریکای خود را به کیوسک سفارش گیر مجهز کرده اند. تاکو بل هم شرایط مشابهی دارد. اما Shake Shake داستان جذاب‌تری را روایت می‌کند.

براساس آمارها این نام بزرگ صنعت رستوران داری با کمک کیوسک های سفارش گیر رکورد بزرگی را خلق کرده است. آن هم افزایش درآمد قابل توجه در سال ۲۰۲۳ میلادی است. درآمد یک سال آن‌ها در سال ۲۰۲۳ به ۲۷۱٫۸ میلیون دلار رسید!

 

آینده کیوسک سفارش گیر در رستوران

انتقال از پیشخوان ثبت سفارش به کیوسک سفارش گیر، تنها یک انتقال تکنولوژیکی نبود! این تغییر و یا شاید بهتر باشید بگوییم این انقلاب، نتیجه‌ی یک امر مسلم است. آن هم اینکه ترجیحات مصرف کننده همیشه اولویت دارند. صنعت رستوران درای هم مثل بسیاری از صنایع مشابه، دریافته که باید ترجیحات مشتری را در اولویت اصلی خود قرار بدهد.

به زبان ساده‌تر، کیوسک سفارش گیر در رستوران تنها سفارش گیری را متحول نکرده است. بلکه در حال ایجاد یک تجربه مشتری کارآمدتر و مناسب‌تر است.  تجربه‌ای که با کم کردن بار از روی پیشخوان رستوران آغاز شده است؛ و قرار است به رشد مشتری مداری بینجامد!

 

 

 

 

مقالات پیشنهادی برای مطالعه:

افزایش سود با کیوسک سفارش گیر: راهکاری نوین برای کسب و کارها

 

خرید کیوسک سفارش گیر؛ راهنمای آیریک تک برای کسب‌وکارها

 

 

 

در آیریک تک بخوانید:

فروشگاه تبلت کیوسک

فروشگاه تبلت کیوسک

ارائه خدمات به مشتریان به نحوی کارآمد و جذاب، برای هر کسب و کاری از اهمیت بالایی برخوردار است. فروشگاه‌ های مجهز به تبلت کیوسک، راه حلی نوین برای ارتقای تجربه مشتری و ارائه خدمات خودکار به مشتریان هستند. این فروشگاه‌ ها با استفاده از تبلت‌ های لمسی و نرم‌

ادامه مطلب »
قیمت کیوسک لمسی

قیمت کیوسک لمسی

یکی از نمونه های بارز کاربرد فناوری در کسب و کارها، استفاده از کیوسک لمسی است. کیوسک های لمسی به شما کمک می کنند تا خدمات خود را به مشتریان با کیفیت بالاتر و با هزینه کمتر ارائه دهید. آیریک تک یکی از معتبرترین شرکت ها در زمینه تولید و

ادامه مطلب »
مانیتور لمسی ارزان

مانیتور لمسی ارزان

در این مقاله به بررسی خرید مانیتور لمسی ارزان می پردازیم. مانیتورهای لمسی در سال ‌های اخیر به دلیل کاربری آسان و تعامل جذاب، به گزینه ‌ای محبوب برای مصارف مختلف از جمله کار، آموزش، سرگرمی و حتی مصارف خانگی تبدیل شده‌ اند. با این حال، قیمت مدل ‌های باکیفیت

ادامه مطلب »
برند آیریک تک به عنوان یک نام و علامت تجاری ثبت شده است. کلیه حقوق برای آیریک تک محفوظ است.
تماس با ما