کیوسک سفارش گیر و کسب‌ و کارهای کوچک؛ یک بررسی همه جانبه

در دنیای امروز، فناوری بر همه‌ی جوانب زندگی ما تاثیر گذاشته است. از این تاثیر هم، کسب‌وکارهای کوچک بیشترین بهره را برده‌اند. این فقط یک شعار تبلیغاتی نیست! در چند سال اخیر، کیوسک سفارش گیر توانسته است به یکی از محوری‌ترین عناصر کسب‌وکارهای کوچکی مانند رستوران ها و فست‌فودی ها  تبدیل شود.
کیوسک سفارش گیر و کسب و کارهای کوچک
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

اختصاصی آیریک تک: در دنیای امروز، فناوری بر همه‌ی جوانب زندگی ما تاثیر گذاشته است. از این تاثیر هم، کسب‌وکارهای کوچک بیشترین بهره را برده‌اند. این فقط یک شعار تبلیغاتی نیست! در چند سال اخیر، کیوسک سفارش گیر توانسته است به یکی از محوری‌ترین عناصر کسب‌وکارهای کوچکی مانند رستوران ها و فست‌فودی ها  تبدیل شود. براساس یک نظرسنجی که Tillster انجام داده است، ۷۵% از مشتریان ترجیح می‌دهند که صف ثبت سفارش از صندوقداری که بالای ۵ نفر دارد را ترک کنند. این در حالی است که همین مشتریان، مشکلی با استفاده از کیوسک های سفارش گیر و ایستادن در صف آن ندارند. امروز تصمیم گرفته‌ایم که به بررسی رابطه بین کیوسک سفارش گیر و کسب و کار کوچک بپردازیم. پس لطفا با ما همراه باشید.

 

افزایش بهره وری کسب و کارهای کوچک با استفاده از کیوسک سفارش گیر

کیوسک های سفارش گیر می توانند به طور قابل توجهی بهره وری کسب و کارهای کوچک را افزایش دهند. طبق آخرین گزارش‌های رسمی، ۲٫۸ درصد افزایش در بهره‌وری کارکنان در بخش غیرمالی شرکت، باعث افزایش ۱٫۳ درصدی خروجی می‌شود. این به معنی این است که با استفاده از کیوسک های سفارش گیر، کسب و کارهای کوچک می توانند بهره وری کارکنان خود را افزایش دهند. در نتیجه خروجی و سود خود را نیز افزایش خواهند داد.

علاوه بر این، کیوسک های سفارش گیر می توانند به کاهش هزینه های نیروی انسانی کمک کنند. با کاهش نیاز به پرسنل برای پذیرش سفارشات، کسب و کارها می توانند هزینه های خود را کاهش دهند و بهره وری را افزایش دهند.

همچنین، بد نیست بدانید که کسب و کارهای کوچکی که از کیوسک های سفارش گیر استفاده می کنند، می توانند رشد قابل توجهی را تجربه کنند. می‌پرسید چطور؟ بگذارید با زبان آمار و ارقام واقعی با شما سخن بگوییم! هیچ می‌دانید که کسب و کارهای کوچکی که از کیوسک های سفارش گیر استفاده می‌کنند، از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹، ۶٫۸ درصد رشد داشته اند؟

بنابراین، استفاده از کیوسک های سفارش گیر می تواند یک راهکار مؤثر برای افزایش بهره وری در کسب و کارهای کوچک باشد.

 

نقش کیوسک سفارش گیر در افزایش فروش کسب و کارهای کوچک

دومین موضوعی که در مورد رابطه‌ی بین کیوسک سفارش گیر و کسب‌ و کار کوچک باید بررسی کنیم، فروش است! ساده و سرراست بگوییم که کیوسک های سفارش گیر نقش مهمی در افزایش فروش کسب و کارهای کوچک دارند. اما شاید از خودتان بپرسید که چطور؟ یا چقدر؟ بگذارید به سوالات شما با آمار واقعی پاسخ دهیم!

این دستگاه ها با ارائه خدمات سریع و دقیق به مشتریان، می توانند تجربه خرید آنها را بهبود بخشند و در نتیجه باعث افزایش فروش شوند. در گواه این ادعا هم باید به نتایج بررسی‌ها و گزارش‌های مرتبط اشاره کنیم!

به عنوان مثال، بر اساس گزارشی، آن دسته از کسب و کارهای کوچکی که از کیوسک های سفارش گیر استفاده می‌کنند، فروش خود را تا ۳۰۰٪ افزایش داده‌اند. این آمار نشان می دهد که چگونه کیوسک های سفارش گیر می توانند به طور قابل توجهی فروش کسب و کارهای کوچک را افزایش دهند.

علاوه بر این، پیش‌تر هم بارها اشاره کردیم که کیوسک های سفارش گیر می توانند به کاهش هزینه های نیروی انسانی کمک کنند. پس با کاهش نیاز به پرسنل برای پذیرش سفارشات، کسب و کارها می توانند هزینه های خود را کاهش و در نتیجه سود خود را افزایش دهند.

بنابراین، استفاده از کیوسک های سفارش گیر می تواند یک راهکار مؤثر برای افزایش فروش در کسب و کارهای کوچک نیز باشد.

 

تاثیر کیوسک سفارش گیر بر رضایت مشتری از کسب‌وکارهای کوچک

حالا رسیدیم به سومین فصل از رابطه‌ی کیوسک سفارش گیر و کسب و کار کوچک؛ رضایت مشتری! بر اساس یک گزارش، کیوسک های سفارش گیر به رستوران ها کمک کرده اند تا زمان انتظار را کاهش دهند و دقت سفارش را بهبود ببخشند. این امر نشان می دهد که چگونه کیوسک های سفارش گیر می توانند به طور قابل توجهی رضایت مشتری را افزایش دهند.

همچنین، بر اساس تحقیقات هاروارد، نرخ حفظ مشتری پنج درصدی، سود شما را از ۲۵ تا ۹۵ درصد افزایش خواهد داد! این آمار نشان می دهد که رضایت مشتری، که می تواند توسط کیوسک های سفارش گیر افزایش یابد، می تواند تاثیر قابل توجهی بر سود کسب و کارهای کوچک داشته باشد. فکر می‌کنم دیگر بیشتر از این نباید در مورد خرید کیوسک‌ سفارش گیر برای کسب‌وکار خود صبر کنید.

 

مطالعه موردی: کیوسک سفارش گیر و کسب و کارهای کوچک در زندگی واقعی

احتمالاً شما بهتر از ما می‌دانید که این کیوسک‌ها در چه حوزه‌هایی به کار گرفته می‌شوند. در حقیقت، آن‌ها حوزه‌ی عملکردی وسیعی دارند. کیوسک های سفارش گیر در کسب و کارهای مختلفی از جمله رستوران ها، فروشگاه ها، مراکز خدمات و مکان هایی مانند فرودگاه ها و مراکز خرید استفاده می شوند. بگذارید برخی از کسب و کارهای کوچک را که از این فناوری استفاده می کنند نام ببریم:

  • Toast: بهترین کیوسک سفارش گیر کلی برای سرویس های رستوران و رزرو.
  • Lightspeed Restaurant: بهترین کیوسک رستوران میزی.
  • Square: بهترین کیوسک بودجه برای رستوران ها، خرده فروشان و کسب و کارهایی که از POS Square استفاده می کنند.

کیوسک های سفارش گیر می توانند تاثیر قابل توجهی بر عملکرد کسب و کارهای کوچک این چنینی داشته باشند. برای مثال، داده ها نشان می دهند که کیوسک های سفارش گیر، زمان لازم برای ثبت سفارش مشتری را تا حدود ۴۰٪ کم میکنند. همچنین، کیوسک های لمسی ثبت سفارش می توانند باعث افزایش در  فروش شوند. این را قبلا به شما ثابت کرده بودیم؛ درست است؟

حالا بد نیست بدانید که در یک مطالعه که به تازگی منتشر شده است، مشاهده شد که ایستگاه های سفارش خودکار نه تنها تعداد بیشتری سفارش را می پذیرند، بلکه میانگین اندازه سفارش را ۳۰٪ افزایش می دهند. این آمار نشان می دهد که چگونه کیوسک های سفارش گیر می توانند به طور قابل توجهی عملکرد کسب و کارهای کوچک را بهبود ببخشند.

 

نتیجه‌گیری؛ بررسی چشم‌انداز آینده کیوسک سفارش گیر و کسب و کارهای کوچک:

کیوسک‌های سفارش گیر در حال حاضر، نقش مهمی را در توسعه‌ی کسب‌وکارهای کوچک ایفا می‌کنند. به همین دلیل و با توجه به پیش‌رفت‌های فناوری و همچنین، تقاضای رو به افزایش برای خدمات سریع و دقیق، انتظار داریم که صاحبین کسب‌وکار با شوق بیشتری روی به استفاده ازا ین کیوسک ها بیاورند.

هیچ می‌دانستید که در آخرین بررسی‌های کمپانی مک دونالد چه نتیجه‌ای به دست آمده است؟ آن‌ها دریافته‌اند که مشتریانی که از کیوسک سفارش گیر برای ثبت سفارش خود استفاده می‌کنند، به طور میانگین، یک دلار بیشتر برای هر سفارش خرج خواهند کرد!

 

پیشنهاداتی برای استفاده بهینه از کیوسک سفارش گیر در کسب‌ و کارهای کوچک

برای بهره‌برداری مؤثر از کیوسک‌های سفارش‌گیر، کسب‌وکارهای کوچک باید به چندین عامل توجه کنند.

پیش از هر چیز اینکه، آنها باید مطمئن شوند که کیوسک‌های سفارش‌گیر به طور صحیح با سیستم فروش نقدی (POS) آنها هماهنگ شده‌ است!

در دومین قدم، آنها باید برای کارکنان خود آموزش مناسبی در مورد چگونگی کار با کیوسک‌های سفارش‌گیر ارائه دهند. و در نهایت، در سومین و آخرین گام هم،  باید مطمئن شوند که کیوسک‌های سفارش‌گیر در مکان‌های مناسبی قرار دارند تا مشتریان بتوانند به راحتی از آنها استفاده کنند.

یادتان می‌آید که گفتیم اگر صف سفارش از صندوقدار بیش از ۵ نفر باشد، ۷۵٪ از مشتریان ترجیح می‌دهند از یک کیوسک سفارش‌گیر استفاده کنند؟ می‌دانید این یعنی چه؟ یعنی اگر ۱۰ نفر در صف باشند، ۹۱ درصدشان ترجیح می‌دهند که با یک کیوسک سفارش‌گیر کارشان را تمام کنند.

 

 

 

 

 

مقالات پیشنهادی برای مطالعه:

افزایش سود با کیوسک سفارش گیر: راهکاری نوین برای کسب و کارها

 

خرید کیوسک سفارش گیر؛ راهنمای آیریک تک برای کسب‌وکارها

 

کیوسک سفارش گیر برای هتل

 

 

منابع: 

Mupra.ir

Bazarazademy.ir

در آیریک تک بخوانید:

اجاره میز لمسی

اجاره میز لمسی

اجاره میز لمسی ، نمایشگرهای تعاملی با کاربری آسان، به ابزاری محبوب برای رویدادها، نمایشگاه ها، و فضاهای تجاری تبدیل شده اند. این میزها با ایجاد یک تجربه جذاب و بصری، می توانند به طور چشمگیری تعامل مخاطب را افزایش داده و برند شما را برجسته کنند. آیریک تک، پیشرو

ادامه مطلب »
استند دیجیتال تبلیغاتی

استند دیجیتال تبلیغاتی

در هر کسب و کاری که باشید، جلب توجه مخاطبان و انتقال پیام به شکلی تأثیرگذار، حرف اول را می ‌زند. استند دیجیتال تبلیغاتی به عنوان ابزاری نوین، تحولی در عرصه تبلیغات، اطلاع ‌رسانی و ارائه خدمات ایجاد کرده. استند لمسی به شما کمک می‌ کند تا با قدرت هرچه

ادامه مطلب »
فروشگاه تبلت کیوسک

فروشگاه تبلت کیوسک

ارائه خدمات به مشتریان به نحوی کارآمد و جذاب، برای هر کسب و کاری از اهمیت بالایی برخوردار است. فروشگاه‌ های مجهز به تبلت کیوسک، راه حلی نوین برای ارتقای تجربه مشتری و ارائه خدمات خودکار به مشتریان هستند. این فروشگاه‌ ها با استفاده از تبلت‌ های لمسی و نرم‌

ادامه مطلب »
برند آیریک تک به عنوان یک نام و علامت تجاری ثبت شده است. کلیه حقوق برای آیریک تک محفوظ است.
تماس با ما