بررسی اهمیت کیوسک سفارش گیر برای خرده فروشی ها؛ ۴ راه خلاقانه برای استفاده از کیوسک های لمسی

دیگر نیازی نیست که نگران تشکیل توده‌ی صف‌ها در مقابل پیشخوان باشید! لازم هم نیست که بابت از دست رفتن برخی از مشتریان به خاطر  اینکه نمی‌خواسته‌اند بخشی از یک صف شلوغ باشند، حرص بخورید! زمانه عوض شده است و یک کیوسک سفارش گیر می‌تواند به راحتی ترافیک مشتریان کسب‌وکار شما را کنترل کند.  اما تا حالا از خودتان پرسیده‌اید که با یک کیوسک سفارش گیر چه کارهایی می‌توان کرد؟
کیوسک سفارش گیر برای خرده فروشی | آیریک تک
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

اختصاصی آیریک تک: دیگر  روزهای انتظار برای سفارش دادن به پایان رسیده است. چه صاحب یک رستوران باشید، چه مدیر یک قهوه فروشی و چه در حال مدیریت یک خرده فروشی! در سال ۲۰۲۴ میلادی، دیگر هیچ محدودیتی برای رشد کسب و کارها نیست! دیگر نیازی نیست که نگران تشکیل توده‌ی صف‌ها در مقابل پیشخوان باشید! لازم هم نیست که بابت از دست رفتن برخی از مشتریان به خاطر  اینکه نمی‌خواسته‌اند بخشی از یک صف شلوغ باشند، حرص بخورید! زمانه عوض شده است و یک کیوسک سفارش گیر می‌تواند به راحتی ترافیک مشتریان کسب‌وکار شما را کنترل کند.  اما تا حالا از خودتان پرسیده‌اید که با یک کیوسک سفارش گیر چه کارهایی می‌توان کرد؟ در ادامه‌ی این مقاله به بررسی دلایل اهمیت کیوسک سفارش گیر برای خرده فروشی‌ها خواهیم پرداخت! پس لطفاً با ما همراه باشید!

 

مروری بر دلایل اهمیت یک کیوسک سفارش گیر برای خرده فروشی‌ها

کیوسک های سفارش گیر به طور خاص و کیوسک‌های لمسی به طور عام، به مهم‌ترین ابزار دست مدیران خرده‌فروشی‌ها بدل شده‌اند. بگذارید این ادعا را با چند عدد و آمار واقعی اثبات کنیم!

در سال ۲۰۲۳، موسسه‌ی آینده‌ی رستوران‌ها (Future of Restaurants) گزارش جذابی را منتشر کرد. آن‌ها در این گزارش به سراغ رستوران‌ها و خرده‌فروشی‌های مرتبط با رستوران‌ها رفته بودند. هدف آن‌ها بررسی رفتار مشتریان این کسب‌وکارها بود. در حقیقت، می‌خواستند بدانند که با تغییر ترندهای تکنولوژیکی، اجتماعی و حتی مدیریتی، رفتار مشتریان چه تغییراتی خواهد کرد.

در نتیجه‌ی این گزارش مشخص شود که تقریباً ۴ نفر از هر ۵ مشتری (۷۹%) معتقدند که کیوسک‌های لمسی سفارش گیر کارشان برای خرید را آسان کرده است. اما این تمام ماجرا نیست! حدود ۴۴% از مشتریان هم گفته‌اند که کیوسک‌های سفارش گیر به آن‌ها کمک می‌کنند منوها را سریع‌تر بخوانند. همین گروه اعلام کرده‌اند که دیگر لازم نیست برای پیدا کردن اقلام مورد نظرشان از این قفسه به آن قفسه بروند و وقت خود را تلف کنند. در نهایت، ۳۸% از شرکت‌کنندگان در آزمون هم گفته‌اند که با استفاده از کیوسک‌های سفارش گیر، به راحتی می‌توانند اقلام مورد علاقه‌شان را در هر مغازه‌ای بیابند.

آن گولادی، مدیر ارشد محتوای Datassential در مورد این گزارش گفته است:

“تکنولوژی به طور فزاینده‌ای در حال ایجاد تمایز بین برندگان و بازندگان است.”

 

چرا کیوسک‌ های سفارش گیر برای خرده فروشی‌ها به بازیگران نقش اصلی بدل شده‌اند؟

کیوسک‌های لمسی سفارش گیر، روشی کم‌هزینه برای خرده‌فروشی‌ها و رستوران‌ها هستند. آن‌ها می‌توانند به راحتی، تجربه‌ی خرید مشتریان این کسب‌وکارها را غنی کنند. در عین حال، می‌توانند کیفیت خدمات رسانی را نیز به طرز شگفت‌انگیزی بهبود ببخشند.

به زبان ساده‌تر، یک کیوسک لمسی سفارش گیر برای یک خرده فروشی، یک وظیفه‌ی مهم را برعهده دارد.  این دستگاه باید به مشتریان کمک کند که خط صندوق را دور بزنند. یعنی، آن‌ها را با تمامی اعضا و عناصر منو آشنا می‌کند. به آن‌ها پیشنهادات مختص به خودشان را می‌دهد. از تخفیف‌ها و پیشنهادات مربوط به برنامه وفاداری به کسب‌وکار با خبرشان می‌کند. و در نهایت اینکه، آن‌ها را راضی می‌کند که با خرید دوباره از شما، سود خواهند کرد.

کیوسک‌های سفارش گیر، یک راه آسان‌، به صرفه و قابل اعتماد برای تبلیغات هم هستند. شما می‌توانید محصولات خاص و جدید خود را به سادگی و با کمک یک کیوسک سفارش گیر، به همه‌ی مشتریان خود نشان دهید. به علاوه، می‌توانید به سادگی ترجیحات مصرف کننده را براساس داده‌های واقعی و به روز، به دست بیاورید. به این ترتیب، می‌توانید تصمیمات مربوط به رشد و توسعه‌ی کسب‌وکار خود را با درصد اطمینان بالاتری اخذ کنید.

در ادامه، تلاش کرده‌ایم که برخی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین روش‌های خلاقانه‌ی استفاده از کیوسک‌های سفارش گیر برای خرده‌فروشی‌ها را مرور کنیم. لطفاً با ما همراه بمانید.

 

سفارش – پرداخت

مهم‌ترین دلیل اهمیت کیوسک سفارش گیر برای خرده فروشی ها همین است. آن‌ها می‌توانند سفارشات مشتریان شما را بگیرند. در ادامه، می‌توانند به راحتی به مشتری کمک کنند که هزینه‌ی سفارش خود را پرداخت نمایند. در طول این سفر جذاب، شما زمان کافی برای بسته‌بندی سفارش و تحویل آن به مشتری را خواهید داشت. فکر نمی‌کنیم که دیگر نیازی به توضیح بیشتر در این مورد باشد. پس بیایید به روش دوم بپردازیم.

 

اطلاعات محصول – بازاریابی

براساس آنچه  که ما در آیریک تک می‌بینیم، خرده‌فروشان و رستوران‌ها به طور  فزاینده‌ای رو به استفاده از کیوسک‌های سفارش گیر آورده‌اند. اما چرا؟ دلیل اهمیت کیوسک سفارش گیر برای خرده‌فروشی‌ها چیست؟ بگذارید اینطور بگوییم. یک کیوسک لمسی به مشتریان خرده‌فروشی‌ها اجازه می‌دهد که در مورد هر کدام از آیتم‌های منو، تحقیق کنند. به علاوه، کیوسک‌ها می‌توانند اقلام اضافی‌ای را (براساس سفارش مشتری) به او پیشنهاد دهند.

ظهور هوش مصنوعی هم در این مسیر، راهگشای مدیران خرده فروشی‌ها شده است. می‌دانید چرا؟ به کمک هوش مصنوعی، آن‌ها می‌توانند محصولات خاص خود را، در زمان‌های خاص، روزهای خاص، و مکان‌های خاص تبلیغ کنند.

مثلاً بیایید تصور کنیم که یک ماده‌ی اولیه رو به اتمام است! دستگاه‌های شما با فشار یک دکمه، تبلیغ تمامی محصولات وابسته به آن ماده‌ی اولیه در تمامی کیوسک‌های سفارش گیر را متوقف خواهند کرد.

یا فرض می‌کنیم که آب و هوا بارانی می‌شود یا قرار است بارانی بشود. کیوسک‌ سفارش گیر شما، فوراً تمامی محصولات مرتبط به آب و هوای بارانی را در صفحه‌ی نخست خود به نمایش خواهد گذاشت.

در مثالی دیگر، تصور می‌کنیم که شما صاحب یک مغازه اقلام کادویی هستید. در مناسبت‌های خاص، کیوسک سفارش گیر شما، تمامی محصولاتی را که دارای رنج قیمتی خاص هستند، یا پرفروش بوده‌اند، در صفحه‌ی نخست خود به نمایش درمی‌آورد.

به این ترتیب، هم خرید برای مشتری آسان‌تر می‌شود و هم محصولات شما به خوبی و درستی  به نمایش درخواهند آمد.  پس بازاریابی به کمک کیوسک سفارش گیر برای خرده‌فروشی‌ها آسان‌تر و بسیار کم‌هزینه‌تر خواهد شد.

 

مسیریابی محصول – فروشگاه

این مورد، مختص به خرده‌فروشی‌های زنجیره‌ای و بزرگتر است. و جالب است بدانید که همزمان، یکی از مهم‌ترین دلایل اهمیت کیوسک سفارش گیر برای خرده‌فروشی‌های زنجیره ای هم هست!

این مورد را با ذکر یک مثال برایتان شفاف خواهیم کرد. با والمارت آشنا هستید؟ یکی از بزرگترین خرده‌فروشی‌های زنجیره‌ای در سرتاسر جهان! والمارت کیوسک های سفارش گیر خود را برای یک هدف مهم به کار گرفته است. آن هم اینکه به مشتریان کمک کند که محصولات خاص را در فروشگاه‌هایشان پیدا کنند. به علاوه، یک گزینه‌ی بسته‌بندی و ارسال به آدرش مشتری را هم به این ویژگی اضافه کرده‌اند.

این ایده‌ی هوشمندانه و بسیار خلاقانه، باعث شده است که شعبه‌های مختلف والمارت، در مسیر رشد همسان قرار بگیرند.

 

ثبت نام مشتریان وفادار – کوپن‌های تخفیف

وفاداری مشتریان برای خرده‌فروشی‌ها بسیار اهمیت دارد. درست به همین دلیل هم، کیوسک‌های سفارش گیر می‌توانند به خرده‌فروشی‌ها کمک کنند که به مشتریان وفادار خود خدمات بهتری را ارائه دهند. می‌پرسید چطور ممکن است؟

روش‌های زیادی برای ایجاد حس وفاداری در مشتریان به کمک یک کیوسک سفارش گیر وجود دارد. شما می‌توانید به مشتریان خود، امکان ایجاد یک حساب کاربری را بدهید. آنها می‌توانند حساب کاربری خود را شخصی سازی کنند. یعنی چطور؟ یعنی از این به بعد، هر زمانی که وارد حساب کاربری خود شوند، فقط اطلاعات مربوط به محصولات وگان را ببینند؛ چون خودشان اینطور خواسته‌اند.

یکی دیگر از راه‌های کمک کیوسک‌های سفارش گیر به خرده‌فروشی‌ها، ارائه کوپن‌های تخفیف به مشتریان وفادار است. با استفاده از سیستم‌های پیشرفته تشخیص مشتری، کیوسک‌ها می‌توانند مشتریان وفادار را شناسایی کنند و به آن‌ها کوپن‌های تخفیف ارائه دهند. این کوپن‌ها می‌توانند به عنوان تشویقی برای خریدهای آتی استفاده شوند، و به این ترتیب باعث افزایش وفاداری مشتریان شوند.

در نهایت، باید بگوییم که راه‌های زیادی برای افزایش کارآمدی یک کسب‌وکار خرده فروشی به کمک یک کیوسک سفارش گیر وجود دارد. اگر شما هم می‌خواهید از یک کیوسک سفارش گیر برای خرده‌ فروشی خود استفاده کنید. یا اگر تمایلش را دارید اما نیاز به ایده‌ها و راهنمایی‌های بیشتری دارید، ما اینجاییم! تیم آیریک تک آماده است که به شما در این مسیر کمک کند. کافیست که با ما تماس بگیرید.

 

 

مقالات پیشنهادی برای مطالعه:

افزایش سود با کیوسک سفارش گیر: راهکاری نوین برای کسب و کارها

 

کیوسک سفارش گیر چیست؟

 

خرید کیوسک سفارش گیر؛ راهنمای آیریک تک برای کسب‌وکارها

 

کاربرد کیوسک لمسی در کسب و کارهای مدرن

 

کیوسک سفارش گیر و کسب و کارهای بزرگ

 

از پیشخوان تا کیوسک سفارش گیر در رستوران ها

 

کیوسک سفارش گیر و کسب و کارهای کوچک

 

کیوسک سفارش گیر و کسب و کارهای متوسط 

 

کاربرد کیوسک لمسی در بیمارستان‌ها

 

در آیریک تک بخوانید:

اجاره میز لمسی

اجاره میز لمسی

اجاره میز لمسی ، نمایشگرهای تعاملی با کاربری آسان، به ابزاری محبوب برای رویدادها، نمایشگاه ها، و فضاهای تجاری تبدیل شده اند. این میزها با ایجاد یک تجربه جذاب و بصری، می توانند به طور چشمگیری تعامل مخاطب را افزایش داده و برند شما را برجسته کنند. آیریک تک، پیشرو

ادامه مطلب »
استند دیجیتال تبلیغاتی

استند دیجیتال تبلیغاتی

در هر کسب و کاری که باشید، جلب توجه مخاطبان و انتقال پیام به شکلی تأثیرگذار، حرف اول را می ‌زند. استند دیجیتال تبلیغاتی به عنوان ابزاری نوین، تحولی در عرصه تبلیغات، اطلاع ‌رسانی و ارائه خدمات ایجاد کرده. استند لمسی به شما کمک می‌ کند تا با قدرت هرچه

ادامه مطلب »
فروشگاه تبلت کیوسک

فروشگاه تبلت کیوسک

ارائه خدمات به مشتریان به نحوی کارآمد و جذاب، برای هر کسب و کاری از اهمیت بالایی برخوردار است. فروشگاه‌ های مجهز به تبلت کیوسک، راه حلی نوین برای ارتقای تجربه مشتری و ارائه خدمات خودکار به مشتریان هستند. این فروشگاه‌ ها با استفاده از تبلت‌ های لمسی و نرم‌

ادامه مطلب »
برند آیریک تک به عنوان یک نام و علامت تجاری ثبت شده است. کلیه حقوق برای آیریک تک محفوظ است.
تماس با ما