کیوسک سفارش گیر و کسب‌ و کارهای متوسط؛ در مسیر رشد

کسب و کارهای متوسط، که به طور عمومی به عنوان SMB شناخته می‌شوند، نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشورها دارند. این کسب و کارها می‌توانند در صنایع مختلفی فعالیت کنند و تعداد کارکنان، درآمد و اندازه آن‌ها می‌تواند متفاوت باشد. حالا می‌خواهیم بدانیم که رابطه‌ی بین کیوسک سفارش گیر و کسب و کارهای متوسط چیست؟
کیوسک سفارش گیر و کسب و کار متوسط
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

اختصاصی آیریک تک: کسب و کارهای متوسط، که به طور عمومی به عنوان SMB شناخته می‌شوند، نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشورها دارند. این کسب و کارها می‌توانند در صنایع مختلفی فعالیت کنند و تعداد کارکنان، درآمد و اندازه آن‌ها می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، در ایالات متحده، شرکت‌هایی که بیشتر از ۱۰ و کمتر از ۵۰۰ کارمند دارند، به عنوان یک SMB شناخته می‌شوند. حالا می‌خواهیم بدانیم که رابطه‌ی بین کیوسک سفارش گیر و کسب و کارهای متوسط چیست؟ پس لطفا تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. می‌خواهیم تاثیر کیوسک های سفارش گیر بر کسب و کارهای متوسط را بررسی کنیم!

رابطه‌ی بین کیوسک سفارش گیر و بهره‌وری کسب‌وکارهای متوسط

حالا دیگر شما بهتر از ما می‌دانید که کیوسک های سفارش گیر به مشتریان اجازه می‌دهند تا سفارشات خود را به صورت خودکار ثبت کنند. درست است؟ حالا سوال اینجاست که آیا رابطه‌ای بین بهره‌وری کسب‌وکارهای متوسط و کیوسک های ثبت سفارش وجود دارد یا نه؟

بگذارید برای پاسخ دادن به این سوال، به آمار و ارقام دنیای واقعی رجوع کنیم. می‌خواهیم بدانیم که کسب‌وکارهای متوسط جهان چه پاسخی به این پرسش داده اند.

زنجیره‌های بزرگی مانند مک‌دونالد گزارش داده‌اند که با معرفی این دسته از کیوسک‌ها، فروش آن‌ها به طور متوسط ۵ تا ۶ درصد افزایش یافته است. همچنین، زنجیره Chili’s با افزودن کیوسک‌های سفارش‌گیر به میزهای خود، شاهد افزایش چشمگیر ۲۰ درصدی فروش دسر شده است. اگر از تیم آیـــریک تک بپرسید، باید بگوییم که سیستم پیشنهاد هوشمند محصول به مشتری، دلیل اصلی این افزایش بوده است!

بنابراین، می‌توان گفت که کیوسک‌های سفارش‌گیر تاثیر قابل توجهی بر بهبود عملکرد کسب و کارهای متوسط دارند. این تکنولوژی می‌تواند به SMB ها از چند جنبه کمک کند. از یک سو به آن ها کمک می‌کند تا با کاهش هزینه‌ها و افزایش کارایی، رقابتی‌تر شوند. از سوی دیگر هم، به آ‌نها کمک خواهد کرد که حجم بازار بیشتری را به دست بگیرند.

نگاهی به رابطه‌ی بین کیوسک سفارش گیر و افزایش فروش کسب و کارهای متوسط

ناگفته پیداست که کیوسک‌های سفارش گیر می‌توانند باعث ایجاد جهش در میزان فروش کسب‌وکارهای متوسط باشند. اما سوال اینجاست که چطور؟ و چقدر؟ راستش را بخواهید، احتمالاً هیچ وقت نتوانیم پاسخ دقیقی به سوالات این چنینی بدهیم. تا چیزی که از شواهد پیداست این است که کسب‌وکارهایی که استراتژی‌های بازاریابی و فروش همسو دارند، تا ۳۸ درصد در فروش خود رشد خواهند داشت. از سوی دیگر، آمارها نشان می‌دهند که از سال ۲۰۱۹ به این سو، با افزایش حداقل ۷۰ درصدی درآمد کسب‌وکارهای متوسط از فروش آنلاین مواجه هستیم! پس هیچ نباید تعجب کرد اگر مشتریانِ بازار به سمت انتخاب راهی برای خرید بروند که با تجارب پیشین آن‌ها (خرید آنلاین) مشابهت‌های زیادی دارد.

تاثیر کیوسک سفارش گیر بر افزایش رضایت مشتریان کسب‌وکارهای متوسط

کیوسک‌های سفارش‌گیر می‌توانند تاثیر قابل توجهی بر رضایت مشتریان کسب و کارهای متوسط داشته باشند. اما چطور؟ ساده بگوییم! این سیستم‌ها با کاهش زمان انتظار مشتریان، کاهش هزینه‌های نیروی انسانی و افزایش دقت سفارش، می‌توانند تجربه مشتری را بهبود بخشند. تا اینجا را که احتمالاً بارها شنیده‌اید. اما نکات تازه‌ی دیگری هم برای گفتن داریم!

بر اساس یک مطالعه، ۵۴٫۶ درصد از مشتریان تعدادی از کسب‌وکارهای متوسط احساس کرده‌اند که استفاده از کیوسک‌های سفارش‌گیر باعث ارائه‌ی خدمات بهتری می‌شود. همچنین، یک تحقیق دیگر نشان داده است که این کیوسک‌ها می‌توانند باعث افزایش رضایت مشتریان شوند. اما ممکن است منجر به کاهش ادراک از مهمان‌نوازی کسب‌وکار مذکور نیز گردند!

در نهایت، استفاده از کیوسک‌های سفارش‌گیر می‌تواند به کسب و کارهای متوسط کمک کند تا با استفاده بهینه از منابع، هزینه‌ها را کاهش دهند و کیفیت بهتری را ارائه دهند.

نمونه موردی؛ در جهان واقعی رابطه بین کیوسک سفارش گیر و کسب و کارهای متوسط چطور است؟

شاید بهتر باشد که پیش از هر مطالعه‌ای در مورد کسب‌وکارهایی صحبت کنیم که می‌توانند به کمک یک کیوسک ثبت سفارش، متحول شوند.

فروشگاه‌هایی مانند خشکبار، پروتئینی، لبنیاتی و حتی سوغاتی‌فروشی‌ها! حتی آن‌هایی که برای محاسبه‌ی مبلغ نهایی سفارش مشتری، نیاز به وزن کردن و صدور فیش پرداخت دارند! آن‌ها هم می‌توانند با راهکار «کیوسک صندوق وزنی» خدمات‌دهی بدون نیاز به صندوق‌دار را تجربه کنند!

در سطح جهانی، بازار کیوسک سفارش گیر در سال  ۲۰۲۰ میلادی برابر با ۱۲٫۰۵ میلیارد دلار بوده است. پیش بینی می‌شود که این مقدار تا سال ۲۰۲۷ به ۲۱٫۴۲ میلیارد دلار هم برسد. حالا می‌توانید متوجه شوید که سرمایه‌گذاری‌ای در سطح جهان بر کیوسک های سفارش گیر انجام می‌شود؟

اما تاثیرات کیوسک سفارش گیر بر عملکرد کسب‌وکارهای متوسط چیست؟

  • کیوسک‌های سفارش گیر به رستوران‌ها کمک کرده‌اند تا زمان انتظار را کاهش دهند! به علاوه، دقت سفارشات هم به کمک این کیوسک‌ها بالاتر خواهد رفت! از همه‌ی این‌ها مهم‌تر اینکه یک کیوسک سفارش گیر می‌تواند گزینه‌های بیشتری برای انتخاب را به مشتری نیازمند به یک وعده‌ی غذایی خوشمزه ارائه دهد!
  • با توجه به افزایش استفاده از فناوری‌های ابری، انتظار می‌رود که راه‌حل‌های پرداخت بدون تماس و دستگاه‌های NFC هم نقش پررنگ‌تری در بازار کسب‌وکارهای متوسط داشته باشند. این هم یعنی، یک کیوسک سفارش گیر می‌تواند شما را از رقبایتان چندین گام به پیش براند!

این‌ها فقط نمونه‌های کوچکی از رابطه‌ی بین یک کیوسک سفارش گیر و کسب و کارهای متوسط بودند!

شما می‌توانید چند بُعد دیگر این رابطه را برای خودتان برشمرید؟

جمع بندی؛ چرا باید کسب و کار متوسط خود را با یک کیوسک سفارش گیر توسعه دهید؟

با توجه به پیش بینی های اخیر، آینده کیوسک های سفارش گیر در کسب و کارهای متوسط بسیار روشن به نظر می رسد. در سال ۲۰۲۰، بازار کیوسک لمسی ثبت سفارش به ارزش ۲۰٫۲۹ میلیارد دلار برآورد شده است. این رقم به شما ثابت می‌کند که چگونه این فناوری در حال گسترش است؟ اگر بله، باید بتوانید درک کنید که کسب و کارها متوسط تا چه اندازه برای بهبود عملکرد خود به آن وابسته خواهند شد.

با این حال، ما هنوز در نقطه‌ی شروع داستان هستیم. پیش بینی می شود که تا پایان سال ۲۰۲۸، بازار کیوسک لمسی ثبت سفارش مرز  ۵۱٫۰۵ میلیارد دلار را هم رد کند. این رشد قابل توجه نشان می دهد که چگونه کیوسک های سفارش گیر در حال تبدیل شدن به یک ابزار ضروری برای کسب و کارهای متوسط هستند.

علاوه بر این، بازار کیوسک خودپرداز نیز در حال رشد است. در سال ۲۰۲۱، این بازار به ارزش ۲۷٫۴۸ میلیارد دلار برآورد شد. با نرخ رشد سالانه ترکیبی (CAGR) 6.5٪، پیش بینی می شود که تا سال ۲۰۲۸، بازار کیوسک‌های خودپرداز هم گسترش یابد!

در نهایت، این آمار و ارقام به شما یک نکته را ثابت خواهند کرد. آن هم اینکه کیوسک های سفارش گیر یک جزء مهم و ضروری در کسب و کارهای متوسط به شمار می روند. با استفاده بهینه از این فناوری، کسب و کارها می توانند به طور قابل توجهی عملکرد خود را بهبود بخشند و رضایت مشتری را افزایش دهند.

پیشنهاداتی برای استفاده بهینه از کیوسک سفارش گیر در کسب و کارهای متوسط

ما از تمام این صحبت‌ها، یعنی از بررسی گام به گام رابطه بین کیوسک سفارش گیر و کسب و کارهای متوسط، یک هدف داشتیم! خواستیم به شما نشان دهیم که این کیوسک های لمسی ثبت سفارش چطور می‌توانند به ابزاری قدرتمند برای افزایش فروش شما بدل شوند. می‌پرسید چطور؟

  • با نمایش کامل منوی شما به مشتریان
  • با نمایش محصولات مشابه و مرتبط با خریدهای قبلی مشتریان به آن‌ها
  • با نمایش تصاویر و توضیحات جذاب و قانع کننده به مشتریان

علاوه بر این، استفاده از فناوری‌های پیشرفته مانند هوش مصنوعی و رایانش ابری می‌تواند به بهره‌وری بیشتری منجر شود. هوش مصنوعی می‌تواند به تجزیه و تحلیل الگوهای خرید مشتریان کمک کند! در نتیجه‌ی این امر هم، بهبود تجربه مشتری و افزایش فروش رخ خواهد داد. رایانش ابری نیز می‌تواند به کسب و کارها کمک کند تا داده‌ها را به صورت امن و قابل دسترس ذخیره کنند. این کار هم خود به بهبود عملکرد کلی کسب و کار شما کمک کند.

در نهایت، استفاده بهینه از کیوسک‌های سفارش گیر می‌تواند به کسب و کارهای متوسط کمک کند تا فروش خود را افزایش دهند. در کنار آن به آن‌ها کمک خواهد کرد که بهره‌وری خود را نیز ارتقا دهند. همه‌ی این‌ها هم در راستای بهبود تجربه مشتری و افزایش وفاداری آن‌ها به شما رخ خواهد داد.

 

 

مقالات پیشنهادی برای مطالعه:

افزایش سود با کیوسک سفارش گیر: راهکاری نوین برای کسب و کارها

 

خرید کیوسک سفارش گیر؛ راهنمای آیریک تک برای کسب‌وکارها

 

کیوسک سفارش گیر و کسب‌ و کارهای کوچک؛ یک بررسی همه جانبه

 

کیوسک سفارش گیر برای هایپرمارکت ها

 

کیوسک سفارش گیر برای هتل

در آیریک تک بخوانید:

فروشگاه تبلت کیوسک

فروشگاه تبلت کیوسک

ارائه خدمات به مشتریان به نحوی کارآمد و جذاب، برای هر کسب و کاری از اهمیت بالایی برخوردار است. فروشگاه‌ های مجهز به تبلت کیوسک، راه حلی نوین برای ارتقای تجربه مشتری و ارائه خدمات خودکار به مشتریان هستند. این فروشگاه‌ ها با استفاده از تبلت‌ های لمسی و نرم‌

ادامه مطلب »
قیمت کیوسک لمسی

قیمت کیوسک لمسی

یکی از نمونه های بارز کاربرد فناوری در کسب و کارها، استفاده از کیوسک لمسی است. کیوسک های لمسی به شما کمک می کنند تا خدمات خود را به مشتریان با کیفیت بالاتر و با هزینه کمتر ارائه دهید. آیریک تک یکی از معتبرترین شرکت ها در زمینه تولید و

ادامه مطلب »
مانیتور لمسی ارزان

مانیتور لمسی ارزان

در این مقاله به بررسی خرید مانیتور لمسی ارزان می پردازیم. مانیتورهای لمسی در سال ‌های اخیر به دلیل کاربری آسان و تعامل جذاب، به گزینه ‌ای محبوب برای مصارف مختلف از جمله کار، آموزش، سرگرمی و حتی مصارف خانگی تبدیل شده‌ اند. با این حال، قیمت مدل ‌های باکیفیت

ادامه مطلب »
برند آیریک تک به عنوان یک نام و علامت تجاری ثبت شده است. کلیه حقوق برای آیریک تک محفوظ است.
تماس با ما