کیوسک سفارش گیر و کسب و کارهای بزرگ؛ روندها و تاثیرها

کسب و کارهای بزرگ، از جمله شرکت‌های چندملیتی و سازمان‌های بزرگ دولتی، تاثیر مهمی در رشد اقتصادی کشورها دارند. هیچ می‌دانید که این نوع کسب و کارها چرا نیاز به استفاده از فناوری نوین و بهینه دارند؟ امروز در مورد رابطه‌ی بین کیوسک سفارش گیر و کسب و کارهای بزرگ سخن می‌گوییم!
کیوسک سفارش گیر و کسب و کارهای بزرگ
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

اختصاصی آیریک تک: کسب و کارهای بزرگ، از جمله شرکت‌های چندملیتی و سازمان‌های بزرگ دولتی، تاثیر مهمی در رشد اقتصادی کشورها دارند. هیچ می‌دانید که این نوع کسب و کارها چرا نیاز به استفاده از فناوری نوین و بهینه دارند؟ به خاطر حجم بالای فعالیت‌ها، تعداد زیاد کارکنان و مشتریان، و همچنین تاثیر گسترده‌ای که بر بازارهای مختلف دارند! یکی از این فناوری‌های کلیدی، کیوسک سفارش گیر است! این دستگاه‌های دیجیتال می‌توانند به راحتی، بهره وری کسب و کارهای بزرگ را افزایش دهند. اما چطور؟ در ادامه‌ی این مقاله، در مورد رابطه‌ی بین کیوسک سفارش گیر و کسب و کارهای بزرگ سخن می‌گوییم! پس لطفاً تا انتهای مسیر با ما همراه باشید.

 

یک. کیوسک سفارش گیر و کسب و کارهای بزرگ؛ رشد بهره وری

پیش از این، به شما گفتیم که کیوسک سفارش گیر می‌تواند بهره وری کسب و کارهای بزرگ را افزایش دهد. اما شاید از خودتان بپرسید که این اتفاق، چطور خواهد افتاد؟

بگذارید پاسخ سوالتان را با دو مثال ساده بدهیم! مک دونالدز را می‌شناسید؟ یکی از بزرگترین رستوران‌های زنجیره‌ای جهان است! این رستوران توانسته است به کمک کیوسک های سفارش گیر، بهره وری خود را به این ترتیب افزایش دهد:

  • تمایل ۳۰ درصد از مشتریان به ثبت سفارش با کیوسک سفارش گیر.
  • افزایش یک دلاری سفارشات هر نفر با کمک کیوسک سفارش گیر.
  • افزایش شش درصدی فروش شعبه‌هایی که یک یا چند کیوسک سفارش گیر دارند.

اما فقط مک دونالدز نیست! بیایید نگاهی بیندازیم به آمار والمارت! والمارت یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین خرده فروشی‌های جهان است. مدیریت این کسب و کار بزرگ مقیاس هم در یک تصمیم انقلابی، کیوسک های سفارش گیر را به شعب خود اضافه کردند. می‌دانید نتیجه‌ی این تصمیم چه بود؟ افزایش بیش از ۴۰ درصدی مشتریان! اما چطور؟

والمارت بر روی کیوسک های سفارش گیر خود یک ویژگی به نام Affirm را تعریف کرد. براساس این ویژگی، مشتریان می‌توانستند که خرید خود را ثبت کنند اما پرداخت را به زمانی دیگر موکول نمایند! جالب است بدانید که این زمانِ دیگر، بازه ای ۳ تا ۱۲ ماهه را شامل می‌شود! این ویژگی در بیش از ۴۵۰۰ شعبه از فروشگاه های والمارت در سرتاسر جهان اجرا شد. و نتیجه؟ بزرگتر شدن سبد خرید مشتریان و استقبال شهروندان از والمارت!

 

دو. کیوسک سفارش گیر و کسب و کار های بزرگ؛ رضایت مشتریان

بررسی‌های مختلف نشان می‌دهد که اگر کسب و کارهای بزرگ مقیاس از کیوسک سفارش گیر استفاده کنند، میزان رضایت مشتریان خود را هم بالا می‌برند. اما چطور؟

بیایید باز هم سری به دنیای آمار، ارقام و نظرسنجی‌ها بزنیم.

  • رستوران‌های سریع (QSRs) در Klang Valley:

در یک مطالعه که در Klang Valley انجام شده بود، چهار عامل کلیدی برای رضایت مشتریان از کیوسک‌های سفارش گیر شناسایی شد: سرعت سفارش، راحتی، طراحی منو و دقت سفارش. نتایج این مطالعه نشان داد که رضایت مشتریان مستقیماً تحت تأثیر سرعت سفارش، راحتی، طراحی منو و دقت سفارش در کیوسک‌های سفارش گیر برای QSRs قرار دارد.

  • تاکو بل:

تاکوبل یکی دیگر از بزرگترین رستوران های زنجیره‌ای ایالات متحده‌ی آمریکاست. این رستوران پس از یک دوره‌ی آزمایشی تصمیم گرفت که در تمامی ۷۰۰۰ شعبه‌ی خود از کیوسک سفارش گیر استفاده کند! می‌دانید این تصمیم بزرگ، چرا اخذ شد؟ چون در دوره‌ی آزمایشی دریافتند مشتریانی که از کیوسک سفارش گیر تعداد دفعات بیشتری برای تهیه‌ی غذا به همان شعبه برمی‌گردند!

به این لیست می‌توانیم رستوران‌هایی مثل KFC، هبیت برگر و حتی ال پولو لوکو را هم اضافه کنیم!

 

سه. کیوسک سفارش گیر و کسب و کارهای بزرگ؛ چالش ها و محدودیت‌ها

کیوسک‌های سفارش گیر در کنار تمام مزایایشان، محدودیت‌هایی هم برای کسب و کارهای بزرگ مقیاس دارند. در ادامه، بخشی از این چالش‌ها و محدودیت‌ها را مرور کرده‌ایم.

  • سوء استفاده از کیوسک‌های عمومی بدون نظارت:

یکی از مزایای اصلی استفاده از کیوسک‌های دیجیتال کاهش بار کاری کارکنان است. در این مورد هیچ شکی نداریم! اما این کیوسک‌ها خطر سوء استفاده مشتریان از اطلاعات و امکانات کسب و کارهای بزرگ را نیز بالا می‌برند. می‌دانید چطور؟ مثلاً مشتریان ممکن است به طور عمد یا غیرعمد تنظیمات دستگاه را تغییر دهند. یا به وب‌سایت‌های ناامن مراجعه کنند. یا حتی برای سفارش نه، برای سرگرم کردن خود به دستگاه‌ها مراجعه نمایند.

  • خطرات امنیتی سایبری:

دستگاه‌های کیوسک سفارش گیر نیاز به تقویت امنیتی دائمی دارد! اگر کسب و کار شما بزرگ مقیاس باشد، این نیاز بیشتر نیز احساس می‌شود. می‌پرسید چرا؟ تا دستگاه و داده‌های ذخیره شده در آن از گزند هکرها در امان بمانند! نمی‌توان انکار کرد که اطمینان از اینکه امنیت و سلامت دستگاه کیوسک در تمام مدت بهینه است، کار دشواری است. اما می‌توانیم با اطمینان به شما بگوییم که آیریک تک در این کار استاد است.

  • ارسال برنامه‌ها و محتوا به کیوسک‌ها:

مدیریت ظاهر کیوسک‌های لمسی نقشی حیاتی را در ایجاد رضایت مشتریان ایفا می‌کند! بگذارید به شما اطلاع دهیم که شرکت‌های بزرگ باید به طور مداوم محتوای مرتبط و برنامه‌های مربوط به کیوسک لمسی خود را به‌روز نگه‌دارند. از سوی دیگر، با هر کمپین و برنامه‌ی تبلیغاتی‌ای، محتوای کیوسک هم باید به روز رسانی گردد!

با بیان کردن این چالش‌ها، یک هدف بزرگ را نشانه گرفتیم. خواستیم به شما بگوییم که کیوسک های سفارش گیر تاثیر بزرگی که بر رشد شما می‌گذارند! اما برای به ثمر نشستن آن تاثیر باید حواستان را خوب جمع کنید و ریزه‌کارهای نگهداری و آپدیت کیوسک لمسی سفارش گیر خود را به درستی اجرا نمایید.

 

آینده رابطه بین کیوسک سفارش گیر و کسب و کارهای بزرگ

با توجه به تحقیقات انجام شده، آینده کیوسک‌های سفارش گیر در کسب و کارهای بزرگ مقیاس روشن به نظر می‌رسد. اما برای اثبات این ادعا، به آمار و ارقام بیشتری نیاز داریم. قبول دارید؟

در زیر به برخی از فرصت‌های آینده و چشم‌انداز کیوسک های لمسی سفارش گیر اشاره می‌کنیم:

  • رشد بازار کیوسک‌های لمسی سفارش گیر:

 انتظار می‌رود بازار کیوسک‌ها از ۲۲٫۶۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ به ۵۱٫۰۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۸ رشد کند. این رشد با نرخ سالانه ترکیبی (CAGR) 12.3٪ در دوره ۲۰۲۱-۲۰۲۸ اتفاق می‌افتد. این رشد نشان‌دهنده تقاضای رو به افزایش برای راه‌حل‌های خودسرویس در صنایع مختلف است.

  • محبوبیت تکنولوژی‌های هوشمند:

با پیشرفت تکنولوژی، کیوسک‌های سفارش گیر هم تکامل می‌یابند! می‌دانید چه تکنولوژی‌هایی می‌توانند بر کیوسک‌های سفارش گیر تاثیر بگذارند؟ رباتیک و هوش مصنوعی. این تکنولوژی‌ها به کیوسک‌ها امکان می‌دهند تا با مشتریان تعامل بیشتری داشته باشند و تجربه بهتری را برای آن‌ها فراهم کنند. به علاوه، به کمک آن‌ها، داده‌های مشتریان به شیوه‌ای بهتر گردآوری و تحلیل می‌شود! می‌دانید که تحلیلِ درست از داده‌های کافی، گام اول و اصلی رشد هر کسب و کاری است؟

  • افزایش استفاده از کیوسک‌ها در صنعت غذا:

با توجه به یک مطالعه، انتظار می‌رود بازار کیوسک‌های سفارش گیر در رستوران‌ها تا سال ۲۰۲۴ به حدود ۳۰٫۸ میلیارد دلار برسد.

  • کاهش نیاز به کارکنان:

یک مطالعه انجام شده توسط گروه سرمایه‌گذاری Cornerstone نشان داده است که استفاده از کیوسک‌های سفارش گیر می‌تواند منجر به کاهش تا ۱٫۵ میلیون شغل در صنعت غذای سریع تا سال ۲۰۲۵ شود.

با این حال، لازم است توجه داشت که استفاده از این فناوری نیازمند بررسی‌های دقیق و تحلیل‌های عمیق است تا بتواند به بهترین شکل ممکن به کسب و کار کمک کند.

در این مسیر، تیم مشاوره و پشتیبانی آیـــریک تک با تکیه بر سال‌ها تجربه در حوزه تولید و فروش کیوسک های سفارش گیر، به یاری کسب و کار شما خواهد شتافت!

 

 

 

مقالات پیشنهادی برای مطالعه:

افزایش سود با کیوسک سفارش گیر: راهکاری نوین برای کسب و کارها

 

خرید کیوسک سفارش گیر؛ راهنمای آیریک تک برای کسب‌وکارها

 

کیوسک سفارش گیر و کسب‌ و کارهای کوچک؛ یک بررسی همه جانبه

 

اهمیت کیوسک سفارش گیر برای هایپرمارکت ها

 

کیوسک سفارش گیر برای هتل

 

 

 

در آیریک تک بخوانید:

معرفی جامع استند سفارش‌گیر

انقلاب سفارش غذا با یک لمس استند سفارش‌گیرغذا یک فناوری نوین است که به مشتریان اجازه می‌دهد تا به صورت خودکار و بدون نیاز به تعامل با پرسنل، سفارش خود را ثبت کنند.استندهای  سفارش‌گیر که معمولاً به صورت کیوسک‌ لمسی ایستاده یا رومیزی طراحی شده‌اند، در سال‌های اخیر به یکی

ادامه مطلب »

کیوسک‌ سفارش غذا | یک تحول دیجیتال در صنعت رستوران‌داری

کیوسک سفارش غذا : تحولی نو در تجربه سفارش غذا کیوسک سفارش غذا، دستگاهی هوشمند و تعاملی است که به مشتریان امکان می‌دهد تا به صورت خودکار و بدون نیاز به تعامل با پرسنل، سفارش خود را ثبت کنند. این دستگاه‌ها معمولاً دارای یک صفحه نمایش لمسی (کیوسک لمسی) هستند

ادامه مطلب »
کیوسک لمسی سفارش غذا برای رستوران

کیوسک لمسی سفارش غذا برای رستوران

کیوسک‌ های لمسی سفارش غذا، دستگاه‌ های تعاملی هستند که به مشتریان رستوران ‌ها اجازه می ‌دهند سفارشات خود را به صورت مستقل و بدون نیاز به پیشخدمت ثبت کنند. این فناوری نوین، تجربه سفارش غذا را برای مشتریان ساده‌ تر و سریع ‌تر کرده و به رستوران‌ داران کمک

ادامه مطلب »