بررسی اهمیت کیوسک لمسی در کسب و کارهای مدرن

چشم‌انداز فناوری در جهان امروز ما به شدت مدرن و پویاست! در چنین فضایی، کسب و کارها دائماً به دنبال راه‌های نوآورانه‌ی تعامل با مخاطبین خود هستند! و یکی از این راه‌های تعامل، استفاده از یک کیوسک لمسی است.
اهمیت کیوسک لمسی آیریک تک
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

اختصاصی آیریک تک: چشم‌انداز فناوری در جهان امروز ما به شدت مدرن و پویاست! در چنین فضایی، کسب و کارها دائماً به دنبال راه‌های نوآورانه‌ی تعامل با مخاطبین خود هستند! و یکی از این راه‌های تعامل، استفاده از یک کیوسک لمسی است. کیوسک‌های لمسی، ابزارهای قدرتمندی در دست مدیران کسب و کارها هستند. آن‌ها می‌توانند نحوه تعامل مشتریان با برندها را دستخوش تحولاتی بنیادین کنند. اما چطور؟ امروز تصمیم گرفته‌ایم که بررسی اهمیت کیوسک لمسی در کسب‌وکارهای مدرن بپردازیم. لطفاً با ما همراه باشید.

 

سیر تکامل کیوسک های لمسی در جهان مدرن

الف) از صفحات لمسی اولیه تا تجربیات تعاملی

اولین ظهور کیوسک های لمسی در دنیای کسب‌وکارهای مدرن شده، به دهه‌ی ۱۹۸۰ میلادی بازمی‌گردد. در آن‌ زمان، از کیوسک‌های لمسی در فضاهای عمومی استفاده می‌شد. از این میان، می‌توان به موزه‌ها و سایر مراکز اطلاعاتی رایج در شهرهای آن دوران اشاره کرد. در حقیقت، اهمیت کیوسک لمسی در آن دهه، اهمیتی ساده اما انقلابی بود! آن‌ها به شهروندان اجازه می‌دادند که در میان موج اطلاعات ثابت شهری حرکت کنند.

اما با پیشرفت تکنولوژی، کیوسک‌های لمسی توانستند تعاملی‌تر شوند. به زبان ساده‌تر، آن‌ها توانستند عناصر چندرسانه‌ای مانند فیلم‌ها و تصاویر را به کاربران عرضه کنند!

 

ب) ادغام فناوری صفحه لمسی در کیوسک‌ها

اهمیت کیوسک لمسی در جهان مدرن، با ظهور صفحه نمایش‌های خازنی بیشتر هم شد! تکامل فناوری‌های لمسی منجر به توسعه‌ی این تکنولوژی هم شد. حالا دیگر کیوسک‌های لمسی هم بادوام‌تر هستند و هم پاسخگوتر! آن‌ها می‌توانند به کاربران برای انجام عملیات پیچیده‌ای همچون زوم کردن و یا وارد کردن اطلاعات با فشار انگشت، کمک کنند.

 

اهمیت کیوسک لمسی در صنایع مختلف؛ برنامه‌ها و توسعه‌ها

الف) بخش خرده فروشی

خرده‌فروش‌ها می‌توانند از یک کیوسک لمسی برای بهبود بخشیدن و غنا بخشیدن به تجربه خرید مشتری کمک کنند. در حقیقت، اهمیت کیوسک لمسی برای خرده فروشی‌ها ساده اما مهم است! آن‌ها به مدیران یک خرده فروشی کمک می‌کنند که اطلاعات دقیق محصولات، وضعیت انبارداری و کمپین‌های خرید را در یک پکیج منسجم به مشتری عرضه کنند.

ب) صنعت هتلداری

اهمیت کیوسک لمسی برای هتل‌ها بسیار زیاد است. در حقیقت، کیوسک‌های لمسی می‌توانند زمان انتظار برای چک این کردن در هتل‌ها را به طرز محسوسی کاهش دهند. به علاوه، به کمک یک کیوسک لمسی می‌توان تمامی امکانات مهجور مانده‌ی یک هتل را به مخاطب عرضه کرد! به علاوه، شاید بد نباشد اگر از کیوسک لمسی به عنوان منبعی برای کسب درآمد جانبی در یک هتل نگاه کرد.

ما پیش از این، در مقاله‌ای، به تفصیل در مورد نقش کیوسک لمسی در هتل ها سخن گفته ایم!

پ) مراقبت‌های بهداشتی

بیمارستان‌ها و کلینیک‌های پزشکی، می‌توانند از یک کیوسک لمسی نهایت استفاده را ببرند. در حقیقت، اهمیت کیوسک لمسی برای بیمارستان‌ها در کاهش حجم کار کارمندان است! به علاوه، کیوسک‌های لمسی می‌توانند پکیجی جامع از اطلاعات سلامت را به مراجعان عرضه کنند!

ما پیش از این، در مورد نقش کیوسک های لمسی در بیمارستان‌ها سخن گفته ایم. پس لطفاً نگاهی هم به آن مقاله بیندازید.

ت) آموزش و پرورش

اهمیت کیوسک لمسی در حوزه‌ی آموزش و پرورش اصلاً قابل چشم پوشی نیست! از مدارس گرفته تا دانشگاه‌ها و پردیس‌های آموزشی، همه و همه می‌توانند از یک کیوسک لمسی برای بهبود بخشیدن به وضعیت آموزشی خود بهره بگیرند.

اگر مدیر یک مجموعه‌ی آموزشی هستید، می‌توانید از کیوسک لمسی برای مقاصد مختلفی استفاده کنید. از جهت‌یابی و ناوبری گرفته، تا ایجاد یک کتابخانه‌ی دیجیتال و حتی معرفی برنامه‌های مختلف آموزشی و فرهنگی!

 

مزایای کیوسک های لمسی تعاملی

پیش از این، در مورد اهمیت کیوسک لمسی در صنایع مختلف سخن گفته‌ایم! اما بگذارید این مساله را با جزئیات بیشتری بیاان کنیم! آیا می‌دانید که مهم‎‌ترین مزایای استفاده از یک کیوسک لمسی چیست؟

الف) کیوسک لمسی فرآیندها را ساده می‌کند.

درست به همین دلیل هم مخاطبین و مراجعین کسب و کار شما می‌توانند با خیالی آسوده‌تر با شما، کسب‌وکار و خدماتتان به طرزی جامع آشنا شوند. حتی شاید ادعای گزافی نباشد اگر بگوییم که کیوسک های سفارش گیر می‌توانند بر کیفیت تعاملتان شما با مشتریان‌تان هم تاثبر مثبتی بگذارند.

ب) کیوسک های لمسی در زمان شما صرفه جویی خواهند کرد.

با استفاده یک کیوسک سفارش گیر، مداخلات انسانی تا حد ممکن، کاهش خواهد یافت. به این ترتیب، سرعت پروسه‌های مختلف کسب و کار  شما بیشتر می‌شود! درست است؟ اما فقط این نیست! کیوسک لمسی می‌تواند خطاهای انسانی را به حداقل برساند. می‌دانید نبود خطای انسانی در فرآیند کسب و کار شما چه زمانی را برای شما آزاد خواهد کرد؟

پ) کیوسک لمسی می‌تواند کسب و کار شما را برای مشتری، شخصی سازی کند.

شما به راحتی می‌توانید کیوسک لمسی را براساس داده‌های ورودی مختلف، شخصی سازی کنید. به این ترتیب، دیگر می‌دانید که هر مشتری‌ای بیشتر به دنبال چه نوع سرویسی است! یا چه اطلاعاتی را باید بیشتر و زودتر به چه مشتری‌هایی نشان داد.

ممکن است بخواهید کیوسک لمسی خود را  برای مشتریان وی آی پی خود، شخصی سازی کنید. یا شاید هم مدیر یک مجموعه آموزشی باشید و براساس رتبه و جایگاه دانش آموزان خود، برنامه‌های مختلفی را تعریف نمایید!

 

ما، تیم آیریک تک، اینجا هستیم تا بتوانیم به شما کمک کنیم مسیر پیچیده رشد و توسعه کسب‌وکارتان را بموفقیت سپری کنید.

ت) تجزیه و تحلیل داده‌ها

مهم‌ترین اهمیت کیوسک لمسی در همین است! آن‌ها می‌توانند تمامی داده‌های مشتریان را برای شما جمع‌آوری کنند. به علاوه، می‌توانند تحلیل‌های جامعی را به شما عرضه کنند. از این تحلیل‌ها می‌توانید در مسیر رشد خود استفاده کنید. شاید بخواهید شعبات جدیدی افتتاح نمایید! یا شاید بخواهید محصولات جدیدی را به منوی خود اضافه کنید. شاید هم بخواهید که روندها و پکیج‌های فروش خود را طراحی یا بازطراحی نمایید! هر کدام از این‌ها که باشد، مهم‌ترین دستیار شما، کیوسک لمسی‌تان خواهد بود.

 

چالش‌های کار با یک کیوسک لمسی

تا پیش از این، در مورد اهمیت کیوسک لمسی و مزایای آن سخن گفتیم. اما حالا زمان آن رسیده است که چالش‌ها را هم مروری بکنیم!

الف) یک کیوسک لمسی به سرمایه گذاری اولیه نیاز دارد.

اگر شما صاحب یک کسب و کار کوچک هستید، خرید یک کیوسک لمسی می‌تواند برایتان چالشی ایجاد کند.

ب) تعمیر و نگهداری کیوسک لمسی نیاز به نظم و برنامه مالی دارد.

کیوسک های لمسی مزایای زیادی برای شما دارند. اما این مزایا در سایه‌ی یک برنامه‌ی منظم تعمیر و نگهداری ظهور خواهند کرد. به زبان ساده‌تر، شما نمی‌توانید کیوسک لمسی خود را به امان خدا ول کنید. باید برنامه‌ی منظمی بچینید تا به صورت دوره‌ای، آن را آپدیت نمایید.

هر چند، در این مورد هم نباید نگران باشید! اگر به تیم آیریک تک اعتماد کنید، کیوسک لمسی شما هرگز از کار نخواهد افتاد!

پ) کیوسک های لمسی با رابط کاربری ضعیف، مخاطبین را پس می‌زنند.

رابط کاربری برای کیوسک لمسی اهمیت زیادی دارد. شاید ادعای گزافی نباشد اگر بگوییم که طراحی رابط کاربری کیوسک لمسی، نقش مهم و بزرگی را در توسعه  کسب و کار شما دارد.

بسیاری از کیوسک های لمسی موجود در بازار، در این حوزه، ضعیف عمل کرده‌اند. اما تیم آیریک تک از این چالش هم سربلند بیرون آمده است!

 

 

 

 

مقالات پیشنهادی برای مطالعه:

افزایش سود با کیوسک سفارش گیر: راهکاری نوین برای کسب و کارها

 

کیوسک سفارش گیر چیست؟

 

خرید کیوسک سفارش گیر؛ راهنمای آیریک تک برای کسب‌وکارها

 

کیوسک سفارش گیر و کسب و کارهای بزرگ

 

از پیشخوان تا کیوسک سفارش گیر در رستوران ها

 

کیوسک سفارش گیر و کسب و کارهای کوچک

 

کیوسک سفارش گیر و کسب و کارهای متوسط 

 

راهنمای جامع کیوسک سفارش گیر 

 

اهمیت کیوسک سفارش گیر برای خرده فروشی ها 

 

کیوسک سفارش گیر برای هایپرمارکت ها

 

کاربرد کیوسک لمسی در کسب و کارهای مدرن

 

 

در آیریک تک بخوانید:

مانیتور لمسی ارزان

مانیتور لمسی ارزان

در این مقاله به بررسی خرید مانیتور لمسی ارزان می پردازیم. مانیتورهای لمسی در سال ‌های اخیر به دلیل کاربری آسان و تعامل جذاب، به گزینه ‌ای محبوب برای مصارف مختلف از جمله کار، آموزش، سرگرمی و حتی مصارف خانگی تبدیل شده‌ اند. با این حال، قیمت مدل ‌های باکیفیت

ادامه مطلب »
مانیتور لمسی برای فروشگاه

مانیتور لمسی برای فروشگاه

مانیتور لمسی برای فروشگاه ، با ارائه رابط کاربری بصری و آسان، به مشتریان امکان می دهند تا به طور مستقل به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند، محصولات را بررسی کنند، خرید انجام دهند و حتی از خدمات پس از فروش بهره مند شوند. این امر نه تنها

ادامه مطلب »
مانیتور لمسی برای تدریس

مانیتور لمسی برای تدریس

استفاده از ابزارهای نوین و به‌ روز در مدارس و دانشگاه ‌ها می ‌تواند به ارتقای کیفیت آموزش، افزایش تعامل دانش ‌آموزان و دانشجویان، و در نهایت، به پرورش نسلی خلاق و نوآور کمک کند. مانیتورهای لمسی یکی از این ابزارهای نوین هستند که می ‌توانند تحول عظیمی در شیوه

ادامه مطلب »
برند آیریک تک به عنوان یک نام و علامت تجاری ثبت شده است. کلیه حقوق برای آیریک تک محفوظ است.
تماس با ما